Superkangelased ja supernoored. Nipila stuudio #2: mida noored tahavad ja mõtlevad? (13.02.2018)

Changemakers Academy on konkurss noortele, mille keskmes on uskumus, et iga inimene siin maailmas peaks saavutama oma täieliku potentsiaali ning olema võimeline realiseerima endale omaseid eesmärke elus. Selle uskumuse ellu viimiseks antakse noortele väljakutsuvaid ülesandeid, mis aitavad neil laiendada oma mugavustsooni piire. Nende piiride laiendamine võimaldab igale osalejale enesearengu. Konkursil osaleb sel aastal 60 noort, kes on pärit erinevatest kohtadest üle Eesti ja võivad rääkida emakeelena nii eesti kui ka vene keelt. Iga viieliikmeline tiim töötab koos ühe sotsiaalse ettevõttega, eesmärgiks luua sellele ettevõttele turunduskontseptsioon.

Selleks, et Changemakers Academy keskne uskumust praktiliselt sõnastada, on korraldajad seadnud eesmärgi just läbi ettevõtlikkuse: konkursi igalt hooajalt peab välja kasvama vähemalt üks sotsiaalne ettevõte, kolm õpilasfirmat, või mõni muu ettevõtlikkuse väljund (areng varasema organisatsiooni sees, või uus praktika- või töökoht) iga neljanda osaleja kohta.

Changemakers Academy eestvedajad, Erkki Kubber (paremal) ja Dan Tõnus (vasakul), on kahe aasta jooksul kogutud tagasiside ning oma kogemuste põhjal Changemakers Academy noortega pannud kokku nimekirja, kus on 5 põhjust, miks peaks noorena ettevõtlik olema.

1. Sa saad tegeleda just sellega, mille vastu sul huvi on. Ettevõtlik inimene on iseseisev inimene. Keegi, kes tahab muutuseid ellu viia ning luua maailma, mis on tema väärtustega kooskõlas, ja seda viisil, mis pakub talle huvi. Changemakers Academy osalejad ei pruugi konkursil küll teha koostööd endale enim huvi pakkuva ettevõttega, kuid avastavad õige pea, et ükskõik millise organisatsiooniga koostööd tehes leiab endale huvitavad ülesandad. Mõni soovib loovat rolli ja ideede välja arendamist. Mõni on hea tiimitöö keskkonna loomisel. Mõni tunneb huvi tiimile vajalike asjade otsimise vastu. Mõni on suurepärane planeerija. Viimaks, mõni on hea esitlemisel.

Ettevõtlik inimene valib endale meelsa tegevuse ja annab selle elluviimiseks endast parima.

2. Uued inimesed. Changemakers Academy teisel hooajal osaleb kokku 60 noort üle Eesti, mis on juba iseenesest nii suur arv inimesi, et ega üks osaleja kõiki teisi osalejaid süvitsi ei jõua tundma õppida. Lisaks on kokku 12 mentorit, kuus sotsiaalse ettevõtte esindajat, igas ettevõttes muud töötajad, neli korraldustiimi liiget, kaks vabatahtlikku, üks fotograaf ning lõpuks loendamatu arv inimesi, kellega noored kokku puutuvad, kui nad oma turunduskontseptsioone ellu viivad. Sama kehtib iga teise ettevõtmise kohta – on loendamatu arv inimesi, kes oskavad mõnda asja Sinust paremini teha ning võivad aidata Sinu ettevõtmist ellu viia.

3. Samamoodi mõtlevad inimesed. Uued inimesed on toredad, aga veel toredam on, kui nad väärtustavad elus samu asju, mida Sina väärtustad. Changemakers Academy konkursile kandideerimine ja osalemine on igaühe enda teha. Kui Sa juba konkurssil oled, siis see tähendab, et seal on teised inimesed, kes on valinud seal olla, tahavad seal olla ja hoolivad enda arendamisest. Lisaks, kuna see on sotsiaalse ettevõtluse konkurss, siis neile tõenäoliselt meeldib maailma parandada; auhinnaks on reis Londonisse, seega neile tõenäoliselt meeldib reisida; osalejateks on nii eesti kui vene noored, seega nad tõenäoliselt on avatud.

Uued inimesed on toredad, aga veel toredam on, kui nad väärtustavad elus samu asju, mida Sina väärtustad.

4. Parim narkootikum. See kõlab naljakalt, aga ettevõtlikkus on tõesti nagu narkootikum. Kui Sa midagi ägedat elus korda saadad, siis on raske peatuda. Ikka tuleb peale kihk midagi ellu viia ja veel suuremalt kui eelmine kord. Changemakers Academy raames väljendub see asjaolus, et esimese hooaja võidutiimide mentorid on nüüd teisel hooajal korraldustiimis, viis osalejat on nüüd ise mentorid ning veel kaks esimese aasta osalejat löövad sel aastal kaasa vabatahtlikena. Ettevõtlikud inimesed otsivad väljakutseid aina juurde!

Kui Sa midagi ägedat elus korda saadad, siis on raske peatuda.

5. Sa ei tea kunagi, kuhu sa võid välja jõuda. Muidugi, planeerimine aitab ellu viia suuri asju, kuid kõiki asju ei oska keegi ette näha. Võib öelda, et see lisabki ettevõtlikkusele võlu. Just esimesel hooajal juhtus mitme osalejaga, et konkursi Avasündmusel ei olnud nad veel päris kindlad, millesse nad ennast mässinud on. Kes oli tulnud maailma parandama, kes tahtis reisile, kes tahtsis uute inimestega kohtuda. Konkursi lõpuks said võidutiimid auhinnareisi Inglismaale, kaks teist tiimi olid intervjueerinud Eesti presidenti ja üks tiim oli saanud Turundusraadiolt oma turundusidee eest auhinna.

Ettevõtliku inimesena on elu üks suur seiklus – kunagi ei tea, mis võib ette tulla!

Tahad Changemakers Academy kohta lähemalt teada?
Facebook
Instagram
vKontakte

 

Toimetaja soovitab:
Kas olla eriline või erinev ehk kuidas olla sammuke kõrgemal kui teised
Pea kolmandik noortest saavad peale suvepraktikat reaalse tööpakkumise

Jaga postitust ka sõpradele
LEIA OMA UNISTUSTE TÖÖ!

Lisa kommentaar

Anna meile teada

Millega liigud Sina iga päev tööle?

Vaata tulemusi

Loading ... Loading ...

#Töövahetusraadio

Äripäeva raadio fookuses: ägedast töökeskkonnast ja parimast tööandjast Eestis

Tööturu trendid: Äripäeva raadio

Tööandja branding ei tohi olla vaid hulk ilusaid sõnu ja pilte; IDEA360 saade

Ainus tööportaal, mida vajad!