Kuidas värvata oskuslikult ja oskustepõhiselt?

Excellence Koolitus- ja Arenduskeskuse, CV.ee ning HR Factory poolt korraldatud koolitus kutsus kokku ligi 70 värbamisalast spetsialisti ning koos arutati praegusel hetkel värbamismaailma puudutavaid põletavaid küsimusi. Koos ühiskonnaga muutub ka värbamismaailm ning uues muutuvas maailmas on oskuslik ning oskustepõhine värbamine iga ettevõtte jaoks eriti oluline. Siinkohal toomegi välja nopped ning huvitavamad ideed, mida konverentsil jagati.

  • Me liigume kiiresti…aga keegi ei tea kuhu.

Leiutised, mis muudavad tervete generatsioonide mõtte- ja eluviise ilmus varem kord sajandis. Praegu aga tempos 2 korda kümne aasta jooksul. Võib ennustada, et järgnevad paarsada aastat toovad läbimurdvaid uuendusi vähemalt 150. Lõbus näide, kuidas aeg on muutnud meie tegutsemise kiirust näiteks vormeli boksipeatuse mõistes.

  • Täna domineerib tööturul I-kompetents, eesmärk on T-kompetents.

See tähendab, et ideaalne tulevikutöötaja on T-kujulise kompetentsusega – süvateadmistega vähemalt ühel alal ning oskustega mõista ja omavahel siduda erinevaid distsipliine ning nendega tegelevaid inimesi. Lähemalt saab lugeda siit.

  • Informatsioon internetis oli, on ja jääb.

Interneti arhiiv kasutab digitaalsel kujul Interneti saitide digitaalraamatukogu ja muid digitaalseid esemeid. Nagu raamatukogus, pakuvad nad vaba juurdepääsu ajaloolastele, teadlastele, prinditöötajate ja üldsusele. Nende missiooniks on pakkuda universaalset juurdepääsu kõigile teadmistele. Internet Archieve Wayback Machine keskkonnast on võimalik saada juurdepääs ning avastada aja jooksul salvestatud üle 310 miljardi veebilehele. Väga kasulik abivahend värbajatele, et leida vajalikud kontaktid.

  • Kandidaadile tuleb moodustada sõbralik teekond.

Värbamisprotsess tuleb muuta kandidaadi jaoks võimalikult personaalseks. Tuleb kaudselt seletada, kui palju tööd te tegelikult teete ning kui väga just teda soovite. Kuula protsessi käigus ka kandidaadi mõtteid ning arvamust ning saa teada, mida ta tegelikult soovib. Võtmesõnaks on soojad suhted ning inimesekeskne, mitte müügikeskne lähenemine.

Inimesed unustavad, mida sa ütlesid, unustavad, mida sa tegid, kuid inimesed ei unusta iial seda, kuidas sa neid tundma panid.

  • VIDEO on oluline!

Asendage tavaline töökuulutus imelise emotsionaalse videoga oma tiimist või töökeskkonnast. Kiire ülevaade kandidaadile, miks ta peaks valima just Sinu ettevõtte. Oluline on kindlasti jälgida, et lisaks kandidaadile on vaja sellesse videosse uskuma panna ka oma töötajad, sest positiivne emotsioon peegeldub läbi video ka kandidaadini.

  • Palju kandideerimisi = palju probleeme.

Muuda oma värbamisprotsess targemaks ning kasuta võimalikult täpselt sihtimiseks juba loodud vahendeid ning teenuseid. Näiteks sihtotsing võimaldab leida sobiva töötaja detailse otsingu tulemusena CV-Online’i andmebaasist. Teenus sobib neile, kes ei soovi avalikku konkurssi korraldada ja/või soovivad kasutada otsepakkumiste tegemist kriteeriumite järgi sobivatele kandidaatidele CV-Online’i andmebaasist.

Istu ja puhka, las spetsialistid leiavad sulle ideaalselt sobiva kandidaadi. Foto Unsplash

  • Küsimused, mida peaksid endalt enne kandideerimise protsessi alustamist küsima.

– Keda ja miks me otsime? Sõnad annavad üleskutsele sisu.
– Kus on kandidaadid? Kanalite virr-varrist sorteeri välja endale vajalikud.
– Kes ta on? Anna talle nimi, põhjus ja sõnum! Pilt tekitab persoonas äratundmisrõõmu.
– Kellele ja kuidas ma ütlen? Eri kanalid vajavad erinevat sisu.

Kõige-kõige magusam töökoht!

  • Palka isiksusi, õpeta oskusi!

Tehnilisi oskusi saab õpetada. Suhtumine on see, mis eristab head töötajat halvast. Kõik head töötajad on juba tööl ning olemasolevaid tuleb hoida. Ühtlase taseme saavutamiseks aga nõrgemaid ‘’voolida’’.

 

Toimetaja soovitab:
Trendid, mis mõjutavad värbamist nüüd ja praegu ning tulevikus

Karm statistika tööturul: alanud on parema palga ja tööalaste suhete ning selgete arenguvõimaluste jaht

Jaga postitust ka sõpradele
LEIA OMA UNISTUSTE TÖÖ!

Lisa kommentaar

Saa esimesena teada uutest tööalastest nippidest!

Anna meile teada

Kus Sina tööpäeva sees lõunatad?

Vaata tulemusi

Loading ... Loading ...

#Töövahetusraadio

Äripäeva raadio fookuses: ägedast töökeskkonnast ja parimast tööandjast Eestis

Tööturu trendid: Äripäeva raadio

Tööandja branding ei tohi olla vaid hulk ilusaid sõnu ja pilte; IDEA360 saade

Ainus tööportaal, mida vajad!