Kaaskiri – väärtusetu kohustuslik novell või oluline otsustusriist tööandjale?

Tänases võrgustunud maailmas on uute töötajate ligimeelitamine lausa omaette teadus – tööotsija meelsasti ei soovi läbida keerukaid kandideerimisprotsesse, mis nõuavad CV-d, kaaskirja, mitut kandideerimisround’i ja koguni kodust ülesannet, millega kandideerimislahingusse astuda. Ent just pealtnäha väikse kaaluga kaaskiri võib olla peamiseks otsustusriistaks tööandja poolt. Viasat AS värbamisspetsialist Janno Isat toob välja punktid, miks alustada oskusliku kaaskirja kirjutamisega juba täna.

8 nõuannet kaaskirja kirjutamiseks

1. Ole veendunud, et Sa tõesti soovid seda töökohta!

Esmalt, ei ole sugugi uudne olukord, mil kandidatuur on esitatud eksi kombel valesse ettevõttesse. Veendu, et oled põhjalikult tutvunud töökuulutusega, tööd pakkuva ettevõttega ning ametipositsiooniga, mida soovitakse täita.

Tihtipeale võib ühe konkurssi raames kandideerida mitmeid sadu kaasvõitlejaid, millest osa inimesi langeb konkursilt välja just seetõttu, et ei ole süüvinud pakutava töö ja ettevõtte tausta. Soorita töökohavalik sama kaalutletult, kui valiksid endale ülikallist mantlit, ülikonda või koguni katusealust – tee uurimistööd, tee kindlaks, et Sa tõesti soovid seda töökohta ning see tasub Sulle pikemas perspektiivis ära.

2. Kui töökoht paneb Sul silma särama, siis alusta selle sama emotsiooniga ka kaaskirjas.

Kaaskiri on midagi enamat, kui vaid oskuste, teadmiste ja kogemuste loetelu – selle funktsiooni täidab CV. Kaaskiri on Sinu võimalus eristuda teistest kandidaatidest – võimalus väljendada enda motivatsiooni ning rääkida enda ainulaadset lugu, mida teisel kandidaadil ei ole ette näidata.

Too välja info, mis ei peegeldu Sinu CV-st ja ära jäta mainimata enda trumbid, mida oled töövestluseks hoidnud. Pea meeles, et kaaskirja abil saad luua tervikliku paketi, mis toob Sinule kindla kutse intervjuule.

3. Ole aus ja isiklik. Miks Sa tahad seda tööd ning mida saad ettevõttele juurde anda?

See on eriti oluline siis, kui Sul ei ole veel sarnast tööalast kogemust, kuid see on Sinu hobi või unistus, kuhu soovid jõuda – kirjuta sellest! Kui oled tutvunud ettevõtte profiiliga lähemalt, siis mõtle sellele, mida sooviksid Sina selles valdkonnas muuta, arendada – mõtle suurelt ja edasta enda visioon ka kaaskirjas.

Ära karda jagada tööandjaga ka enda töövälise elu kiresd ehk hobisid – see aitab Sul eristuda teistest.

4. Ära üle paku, suurustlemine ja/või tööandja taevani kiitimine ei too mõistlikku tulemust.

Ole enda kaaskirjas siiras. See on küll Sinu võimalus näidata, kuidas eristud teistest kandidaatidest, ent silmnähtav enese ja tööandja ülekiitmine ei pruugi kõlada loomulikuna.

5. Ole korrektne – kirjavead, õige adressaat ja asutus. Kontrolli üle! Kaaskirja vormistuse šnitte leiad internetist.

Enne kaaskirja saatmist vaata üle, et Sinu kirjakeel oleks korrektne – juba kirjapilt loob inimese kohta esmamulje. Niisamuti tee kindlaks, et esitad kandidatuuri õige adressaadiga ettevõttele. Eriti oluline on see siis, kui kandideerid mitmesse ettevõttesse samaaegselt.

6. Kogu jutt peaks mahtuma ühele A4-le, ent kogu lehte ei tasu äärest ääreni täis kirjutada.

Time is money ja personalitöötaja ei pruugi piiratud ajaressursi ja suure kandidaatide hulga tõttu süveneda pikka novelli. Konkreetsus on kaaskirja puhul võtmesõna!

Kujutle, et Sul on enne tööintervjuud võimalus esineda ettevõtte personalitöötajale viis minutit – kaaskiri on täpselt see relv, millega saad ennast ettevõttele maha müüa, ent erinevalt esinemisest teed seda kirjapildis.

7. Kui kahtled, siis lase heal kaaslasel oma kaaskiri üle vaadata. Kas tema kutsuks Sind tööintervjuule?

Haara sõber, pereliige või tuttav, kes vaataks kriitilise ja värske pilguga Sinu kirjatüki üle – see annab tekstile tihtipeale uue lihvi ja viimistluse juurde.

8. Kõik tundub soodne, kontrollitud ja oled oma kaaskirja koos CV-ga ära saatnud, tubli!

Nüüd pöidlad pihku ja kannatliku meelt. Kui Sind kutsustakse vestlusele, siis võta oma kaaskiri uuesti ette ning loe veelkord enda meele värskendamiseks üle, mis Sa kirja panid.

Jaga postitust ka sõpradele
LEIA OMA UNISTUSTE TÖÖ!

Lisa kommentaar

Anna meile teada

Millega liigud Sina iga päev tööle?

Vaata tulemusi

Loading ... Loading ...

#Töövahetusraadio

Äripäeva raadio fookuses: ägedast töökeskkonnast ja parimast tööandjast Eestis

Tööturu trendid: Äripäeva raadio

Tööandja branding ei tohi olla vaid hulk ilusaid sõnu ja pilte; IDEA360 saade

Ainus tööportaal, mida vajad!